Empirica na łamach My Company

logo_MyCompany

W najnowszym wydaniu miesięcznika „My Company” (wrzesień 2016) ukazał się obszerny dodatek na temat sektora FinTech w Polsce. Dossier „FinTech rewolucjonizuje modele biznesowe” ukazuje różne aspekty dynamicznego rozwoju tego obszaru w naszym kraju. Empirica została zaproszona do współtworzenia dodatku, a wydawca przytacza wypowiedź prezesa zarządu, Michała Różańskiego:

– Polskie firmy z sektora MSP z pewnością są gotowe na różne usprawnienia w zarządzaniu pieniędzmi, zwłaszcza jeśli niosą one ze sobą wymierne korzyści. Ważny wydaje mi się jednak inny aspekt tego zagadnienia, a mianowicie, czy oferta usług FinTech jest u nas wystarczająco dojrzała i odpowiada istotnym potrzebom tych firm. I nie chodzi jedynie o proste usługi finansowe, jak np. wymiana walut, fakturowanie czy zarządzanie budżetem. Przykładem krytycznego obszaru, którego potencjał nie jest jeszcze dobrze zagospodarowany przez polski rynek FinTech, jest finansowanie biznesu. Bariery, a w dalszej kolejności koszty, na jakie napotykają firmy MSP w pozyskiwaniu funduszy na start i rozwój biznesu, mogą być zniesione poprzez usługi takie jak faktoring czy pożyczki od prywatnych inwestorów. To nisza, którą doskonale wypełniają firmy FinTech na rynku brytyjskim czy niemieckim. (…) Jako kraj nie wykorzystujemy jeszcze w pełni swojego potencjału – zauważa Michał Różański, współzałożyciel i prezes spółki Empirica tworzącej zaawansowane narzędzia informatyczne dla branży finansowej, w tym Platformę Handlu Algorytmicznego dla funduszy inwestycyjnych i domów maklerskich. – Z ogromnym podziwem patrzę na to, co dzieje się w Londynie, gdzie inwestorzy, instytucje finansowe, regulatorzy i władze miasta razem współpracują, by stworzyć jak najlepsze warunki nowym firmom z sektora FinTech. Niemniej zainteresowanie usługami fintechowymi jest u nas coraz większe. Wraz z rozszerzeniem oferty FinTech, rośnie też zainteresowanie nią ze strony firm małych i średnich. Na łamach czasopisma wypowiadają się również inni eksperci z firmy IBM czy PayU SA.

Dziennikarze opisujący rynek FinTech podkreślają jego rosnące znaczenie dla firm z sektora MSP. Przytaczają przykłady różnych rodzimych rozwiązań automatyzujących usługi finansowe, w tym np. zarządzanie budżetem (Kontomierz.pl), portfelem inwestycyjnym (Empirica.io) czy wymianę walut (Walutomat.pl, Internetowykantor.pl). Przywołują również rozwiązania z całego świata w obszarze crowdfundingu (Kickstarter, Indiegogo) i finansowania społecznościowego, w tym social lendings (Kokos.pl). Redakcja pisma dużo miejsca poświęca też mobilnej odsłonie FinTechu w aspekcie obsługi zakupów internetowych poprzez systemy płatności online (PayU) czy fakturowanie. Na łamach pisma przeczytamy też o tym, jak banki radzą sobie w „obliczu fintechowej nawałnicy” i o ich współpracy z fintechowymi startupami.

Historia firmy Empirica pokazuje drogę od budowy zaawansowanego produktu z obszaru FinTech aż do strategicznego partnerstwa z firmami i instytucjami finansowymi w obszarze budowy i utrzymania rozwiązań informatycznych. Empirica pomaga dziś również innym startupom w rozwoju i wprowadzaniu na rynek ich produktów fintechowych. W celu nawiązania współpracy napisz do nas na adres: info@empirica.pl